Cevap :
Realizm (Gerçekçilik)
19. yüzyılda Fransa'da ortaya çıkmıştır.
Romantizm akımına tepki olarak çıkmıştır.
Konular gerçek zamandan alınmıştır.
Duygu ve hayallerden uzak durulmuştur.
Hikaye ve roman türünde etkili olmuştur.
Gözlem ve belgeler önemlidir.
Dünya Edebiyatında Akımın Temsilcileri: August Conte, Flaubert, Stendhal, Balzac, Charles, Hemingway, Çehov, Destoyeski, Tolstoy, Gorki
Türk Edebiyatında Akımın Temsilcileri: Recaizade Mahmut Ekrem, Samipaşazade Sezai, Mehmet Akif Ersoy, Halit Ziya Uşaklıgil, Mehmet Rauf, Ömer Seyfettin, Refit Halit Karatay, Reşat Nuri Güntekin, Halide Edip Adıvar.
Sembolizm (Simgecilik)
19. yüzyılda ortaya çıkmıştır.
Şiirde belirgeleşen bir akımdır.
Nesneler olduğu gibi yansıtılmamıştır.
Anlam kapalılığını savunmuştur.
Şiir anlaşmak için değil hissedilmek içindir.
Şiirde muskiye savunmuştur.
Şiir okuduğunda farklı anlamlar çıkacak. Hatta hiç anlaşılmayacak.
Yabancı müzik gibidir. Dinlersin ama anlamazsın.
Güç ve sezgi önemsenmiştir.
19. yüzyılda Fransa'da ortaya çıkmıştır.
Romantizm akımına tepki olarak çıkmıştır.
Konular gerçek zamandan alınmıştır.
Duygu ve hayallerden uzak durulmuştur.
Hikaye ve roman türünde etkili olmuştur.
Gözlem ve belgeler önemlidir.
Dünya Edebiyatında Akımın Temsilcileri: August Conte, Flaubert, Stendhal, Balzac, Charles, Hemingway, Çehov, Destoyeski, Tolstoy, Gorki
Türk Edebiyatında Akımın Temsilcileri: Recaizade Mahmut Ekrem, Samipaşazade Sezai, Mehmet Akif Ersoy, Halit Ziya Uşaklıgil, Mehmet Rauf, Ömer Seyfettin, Refit Halit Karatay, Reşat Nuri Güntekin, Halide Edip Adıvar.
Sembolizm (Simgecilik)
19. yüzyılda ortaya çıkmıştır.
Şiirde belirgeleşen bir akımdır.
Nesneler olduğu gibi yansıtılmamıştır.
Anlam kapalılığını savunmuştur.
Şiir anlaşmak için değil hissedilmek içindir.
Şiirde muskiye savunmuştur.
Şiir okuduğunda farklı anlamlar çıkacak. Hatta hiç anlaşılmayacak.
Yabancı müzik gibidir. Dinlersin ama anlamazsın.
Güç ve sezgi önemsenmiştir.